Jakub Gottwald a Zdeněk Linc byli v Ostravě na Stodolní ulici a chtěli si dát dobrou místní pálenku. A došlo jim, že v českých barech jen tak lokální kořalku nedostanete – a že vlastně ani nevědí, kde by ji koupili.
Vymysleli proto e-shop Lihovarek.cz, na kterém dnes sdružují desítky malých českých lihovarnických značek. Po čtyřech letech provozu prodávají stovky lahví měsíčně.
„Když jste z Moravy, většinou víte, jak se k dobré slivovici dostat. Jako Pražáci si ale můžete tak akorát koupit Jelínka v supermarketu. Navíc, když půjdete do italského nebo rakouského baru, zjistíte, že tam lokální produkce zabírá čtvrtku nebo půlku polic. Tak jsme si říkali, že by bylo super tohle zlomit a dosáhnout podobného stavu i u nás,“ popisuje Linc.
Původně chtěli alkohol do českých restaurací a barů dodávat, velmi brzy ale zjistili, že stát se distributorem je finančně náročné stejně jako otevřít si kamenný obchod. Internetový prodej se v ten moment ukázal jako ideální řešení.